środa, 15 lipca 2009

Typy klientów marketów


Wchodzisz do supermarketu i co robisz? Jak się zachowujesz?
Oto kilka głównych typów klientów supermarketu spożywczego.
Wszystkie informacje pochodzą z własnych wieloletnich doświadczeń.

1. Lookacz zwyczajny - typ spotykany niezmiernie często. Najczęściej pojedynczo. Chodzi spokojnie, powoli krokiem spacerowym. Rozgląda się po wszystkim na półkach nic nie kupując. Typ nieszkodliwy.



2. Zawalidroga - typ zapominacza. Zapomina że nie jest sam na sklepie. Stawia wózek zakupowy gdziekolwiek i byle jak. Bardzo często zajmując całą szerokość alejki.
Rozróżniamy dwa podtypy:
- roztargniony: nieświadomy tego co czyni, często przepraszający za swoje zachowanie.
- pan i władca: osobnik uważający że jemu wolno i należy się. Można rozpoznać po gniewnym spojrzeniu przy próbie przestawienia wózka.
Oba podtypy raczej niegroźne dla otoczenia.

3. Kopacz, względnie „Klondike" - Klient uważający, iż pomimo całych gór towaru zawartość kartonu poniżej na pewno jest lepsza niż to na wierzchu.
Robi wszystko nie zważając ani na zawartość, ani na otoczenie aby dostać się do niższych warstw. Ustawia piramidy z kartonów i skrzynek przekopanych przez siebie.
Typ szkodliwy dla towaru. Wymagający sporo pracy w naprawę szkód po przejściu klienta.
Istnieje łagodna odmiana zwana podglądaczem. Lekko podnosi lub uchyla kartony celem zbadania zawartości niższych warstw towaru.

4. Pieniacz - niezwykle szkodliwy i trudny typ klienta. Jemu zawsze coś nie pasuje. Nigdy nie zadowolony z jakości towarów i usług. Niezwykle często łączy w sobie cechy „przebieracza".

5. Przebieracz - wśród całych gór towaru poszukuje tej jednej, jedynej wymarzonej sztuki. W większości przypadków mało szkodliwy. Wyjątek - połączenie przebieracza z pieniaczem.

6. Poszukiwacz - nigdy nie wie co gdzie leży. Często też nie wie co potrzebuje. Raczej mało szkodliwy.

7. Niedowidzący - nie ważne jak duże są etykiety z cenami i ile ich jest, i tak nie zauważy ile co kosztuje. Zawsze musi spytać się obsługi o cenę. Typ marudny, mało szkodliwy.

8. Gaduła - nie ważne czy czegoś potrzebuje, ile potrzebuje i czy w ogóle potrzebuje. Musi z kimś pogadać i już.
9. Boomerang - Ten to ma zdrowie. Wraca po "naście razy". Nie tlko na jeden dział ale do marketu. Kupi cokolwiek, za kilkanaście minut wraca. Czyżby skleroza? A może to taki sport?!
10. Przegrzebek -  Typ niezmiernie interesujący. Przychodzi kilka minut przed zamknięciem sklepu. Wyszukuje przecen na działach świeżych. Nie ważne jak mocno towar jest "zmęczony dniem" i tak jeszcze wygrzebie coś dla siebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz